Először játszottuk is kicsit a kész játékot, aztán teszteltük – Predator Hunting Grounds teszt (PC)

Mint már valószínűleg azt mindenki tudja a COVID-19 koronavírus-járvány világméretű, így aztán a karantén ideje alatt el is kell valamivel töltsük az időnket.

Bizonyára sok igen fellelkesült* Predator: Hunting Grounds tesztelőnek is ez juthatott az eszébe, ezért is siettek sokan hogy az átlagnál is gyorsabbak és legeslegelsőbbek legyenek a tesztekkel, hogy nekünk egy kis olvasgatni valóval, meg videókkal a játékkal kapcsolatban kedveskedhessenek, feldobják vele a napunkat, tesztek formájában.

(*Túrót, persze hogy egyébként a pénzért, nagyobb nézettségért igyekeznek elsők lenni mindig.)

Így is tettek jópáran persze idehaza is, hiszen ha a külföldi online játékoldalak leadnak valamit hamar, azt nyílván mi, a haziak sem nézhetjük tétlenül. A(z egy hüly..) dominó-effekt kiváló példái lettek sajnos ezek a tesztek és tesztelőik nagy többségében, vagy méginkább az egykaptafára készült, “nagyüzemi / nagyiparos” tesztek tökéletes példája…

Ezzel önmagában még nem is lenne baj talán, ha nem a minőségi tesztek totális rovására menne az egész, ahol nem csak a játék negatívumait emelik ki, még ha esetleg első körben azokból látszólag valóban több is akadna. Mikor pl. valaki a YouTube-videójában megemlíti jópár perc szapulás után hogy hát végülis ők a játékot nem vették meg, ugyanis a játékot a Sony-tól kapták, azaz végeredményben egy korai verziót teszteltek csupán, akkor azt így már kevésbé tudom komolyan venni.. Mert pl. a grafikát elkezdik szidni de azt az elején véletlenül sem említik hogy melyik platformról van szó annál a konkrét dolognál, hogy nekik esetleg a konzolos korai verzió jutott talán, kontrollert használnak egér + klaviatúra helyett de közben szidják a játék vezérlését is… Ja, meg pl. a videóban valami röhejesen alacsony szintű karaktere van csak egészen véletlenül, hát annyi idő alatt tényleg nem nagyon futja még a játék elsajátítására, azt én is aláírhatom. Szóval igazából nem a PC-s verziót érinti a szapulásuk egy része, még csak nem is a végleges verzióról alkotnak véleményt, ami így ebben a formában ugye szimpla félremagyarázás és félretájékoztatás. Különösen, ha a nézőik egy része PC játékos ráadásul.

Na de elég is abból hogy mások hogyan próbáltak közelíteni ehhez a játékhoz tesztelés közben (Mert egyébként még napokig lehetne a rossz példákat sorolni tőlük szerintem.), lássuk inkább a saját tesztünk, a PC-s verzióról!

 Az első in-game kép, amit megszeretnék osztani veletek a Predator: Hunting Grounds PC-s kiadásának nagyon csúnya grafikájáról… Ugye mennyire borzasztó?:)

Desktop Screenshot 2020.05.05 - 15.45.19.92

 Alényegre is térünk itt tehát, főbb pontokba szedve hogy a tesztünk alapján mik is pontosan a játék gyengéi, illetve mik is szerintünk a játék igazi erősségei.

Bizony ám! Részünkről ugyanis ennek a játéknak vannak bizony erősségei is, méghozzá nem is egy vagy kettő.

A játék főbb gyengéi szerintünk PC-n a jelenlegi első 2 patch után, amit igen gyorsan egyébként a készítők kiadtak hozzá PC-n a megjelenés után:

Először is a játék két legfőbb negatívuma szerintünk: kevés a tartalom a játékban jelenleg a mostani árazásához képest, már ha nagy általánosságban más játékokhoz, illetve azok árazásaihoz is viszonyítjuk. …Akinek persze tetszik a játék és eltölt benne minimum 60-70 órát, vagy akár több százat is, azoknak természetesen megtérül az összeg, amit jelenleg kérnek érte. Szóval ez valamennyire szubjektív. Aki pl. balesetből megveszi, mert Predator rajongó de igazából előzőleg nem informálódott a játékbeli lehetőségekről, azoknak ez valóban akár az év csalódása című játék is lehet, meg egyben jelentős pénzkidobás.

Bővebben a játék gyengeségeiről, hiányairól

– Bár hatalmas és igen szépen kidolgozott, ám mégiscsak mindössze 3 térkép jelenleg.

Egyetlen játékmód. Ami igaz hogy többféle stílusban játszható, meg pl. többféleképpen is végződhet de azért csak egy történet-mód nélküli játékról van szó, szóval ez így valóban sovány még jelenleg.

A játék árazása nem a legjobb, nem a leg kecsegtetőbb a jelenlegi tartalom mennyiségének viszonyában például a két fentebb dolog miatt. Kb. 10-20%-os árcsökkentést elbírna a mostani árazásaihoz képest. (Kétféle kiadása van a PC-s verziónak, alap és Deluxe. A Deluxe-hoz jár többek között skinek, XP duplázása 48 órán át, valamint egy 120 oldalas digitális Predator képregény is a Dark Horse kiadótól. Ez a Deluxe verzió PC-re durván 20 ezer Ft-ba kerül jelenleg az Epic online, digitális boltjában.)

-Habár van cross-play támogatás  PS4 és PC játékosok között, azonban nincsen cross-party támogatás, azaz nem tudunk közösen játszani a PC-s és konzolos barátainkkal is egyidőben. PC-ről az epices PC-s barátainkkal tudjuk magunkat közös partiba vágni csak, PS4-en meg ugye a konzolos “tesókkal”. Ez egy csak a többjátékos-módra fejlesztett, kihegyezett játéknál megincsak egy mínuszt jelent.

Dedikált szerverek támogatásának a hiánya, ami által akkor is tudnánk játszani a másokkal online, ha bármilyen okból kifolyólag a hivatalos szerverek éppen szünetelnének… Ennek megléte ismételten eléggé fontos lenne a multis cím esetében.

– Szerverek bár jobbak sokkal az első 2 patch után, továbbra is hosszú viszonylag a játék előtti várakozási idő hogy a lobbyba meglegyen az elegendő játékosszám.

Rendszerint a squad / Fireteam oldalán nincsen gond, oda gyorsan megvan a létszám, csatlakozni is tudunk hozzájuk 1-2 percen belül rendszerint. Amennyiben csak a Predator szerepében szeretnénk játszani, akkor azonban a várakozási idő sokszor 2-3 perc, vagy akár 5 perc de eleinte még a 15 percnél hosszabb várakozási idő sem volt ritka állítólag.  TIPP: Én személy szerint azt tapasztaltam, hogy ha nem dob be a játék a squadba 1-2 percen belül, akkor inkább visszalépek a főmenübe és új keresést indítok a játékhoz, a 2. próbálkozás ugyanis rendszerint bejön és várakozni sem kell sokat, csak a fentebb említett 1-2 percet max. de van hogy csak kb. 20 másodpercet, szinte egyből bedob a lobbyba másokkal eggyütt a játék. Szóval a szervereiken összességében még mindig van mit finomhangolni de egyáltalán nem annyira tragikus a helyzet már, ahogyan azt sokan korábban lefestették.

– Az igazán mínusz azonban a Predator Hunting Grounds-ban talán az, hogy ismét ez a Predator címre épülő játék is egy nagyon réteg játéknak született, ahogyan annó pl. a 2010-es, szintén egyébként PC-n még máig is viszonylag egészen pofásan festő Alien VS. Predator c. játék is megosztotta a nagyközönséget. Az a játék akkoriban viszont kapott történet módot, egyjátékos élményt is. Ráadásul, mind a katonák, mind az alienek és mind a predatorok szemszögéből. Szóval jóval nagyobb tartalom volt benne, így az összpontozás is jobb eredmény szült a legtöbb tesztelés során természetesen, mint itt, a Predator: Hunting Grounds esetében. És itt vissza is tértünk a már említett szintén nagy mínuszhoz, a játék nem megfelelő árazásához. Amennyiben a Sony ezzel a címmel szeretett volna most “bankot robbantani”, hát bizony azzal bakot lőtt szerintem (is).

A játék főbb erősségei szerintünk PC-n jelenleg, valamint: kiknek is való leginkább ez a játék a fentebb felsorolt negatívumok után?

(Az első 2 patch után kezdtük a tesztünket, amit igen gyorsan egyébként a készítők kiadtak hozzá PC-n a megjelenés után. Ahogyan ezt már fentebb egyébként, a játék negatíumainak felsorolása előtt is megemlítettük.)

 Először is a játék PC-s verziójának legfőbb pozitívumai szerintünk, felsorolás szintjén: szép látvány, remek zene, jó hangok, remek testraszabhatóság a karaktereknél, ellenfelek jól kiegyensúlyozottak. Ezenfelül többféle játékstílus is lehet eredményes, sikeres, valamint rendszerint pl. igazi csapatmunkát igényel a zsoldosok, azaz a Fireteam részéről.

Desktop Screenshot 2020.05.05 - 21.29.57.06

Aki szereti a lövöldözös FPS játékokon belül az online többjátékos, játékos(ok) VS. játékos viadal módját (Röviden: aszimmetrikus multiplayeres játék.), az meglehet hogy kedvét leli majd ebben a játékban. Ám ez valószínűleg csak akkor igaz itt a Predator: Hunting Grounds-on belül, ha az adottt játékos képes elfogadni a játékmód azon lényegi elemét, hogy legtöbb esetben prédák lehetünk, nem pedig a vadász. Szóval nem pl. Call of Duty féle akció FPS-ről van szó, nem cincálhatjuk csak úgy szét a Predatort a kevünkre pár lövéssel. Ugyanis a katonák, azaz a Fireteam szemszögéből ez a játék és benne a jelenleg egyetlen mp-mód elsősorban túlélő-horror lenne, amiben mellesleg találhatunk akció részeket, illetve pl. lopakodósat is. Ahogyan végülis egy elit kommandós, zsoldos alakulattól a dzsungelben bevetés közben el is várható lenne ugye, még a Predator jelenléte nélkül is. Különösen, ha nem játszunk jól csapatban, csak a magunk orra után megyünk rendszerint, akkor tudjuk megütni a bokánkat csak igazán. A rossz csapatmunkát ugyanis ez a játék könyörtelenül bünteti, ugyanis ahogyan az 1987-es filmben is, itt ebben a játékban sincsen egyszál magában esélye még egy különlegesen képzett zsoldos katonának sem a Ragadozó (Yautja, másnéven emlegetve) ellen!

 Szerintem a Predator jelenléte hűen tükrözi a ’87-es, filmes jelenlétét, szóval igen, ez egy nagyon nagy pozitívuma a játéknak!

Desktop Screenshot 2020.05.05 - 15.56.49.51
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 15.49.17.81
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 17.25.29.67
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 17.25.35.46
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 17.25.37.23

Játék látványa fergeteges tud lenni PC-n, mind a karakterek, tereptárgyak, épületek, fegyverek, ruházatok, speciális effektek és természetesen, a környezet, a dzsungel terén is! A pazar látvány mellettt pedig a játék teljesítménye / optimalizációja sem rossz PC-n.  A teszt “vas” nálunk egy 9 éves i7-es, 4 magos procit takart (i7 2600k), 16GB RAM, valamint GTX1060 6GB OC Edition videókártya. A videóbeállítás Full HD / 1080p / 1090 x 1080-ra, monitor 120Hz-re, valamint az FPS fix 60-ra lett állítva, mindez teljes “cinematic” grafikai beállítsok mellett, tehát ami a játékban legjobbnak számító grafika, látvány és ez elérhető alapból benne, tehát bármilyen moddingolás / módolás, buherálás nélkül a játék konfigurációs fájlaiban, vagy pl. a videókártya meghajtó progijában. Az FPS renszerint 40-50 körül volt folyamatosan a játékban ezekkel a beállításokkal és PC-s konfiggal.  Ahogy már volt időm jobban megfigyelni, a 60 FPS-t éppenséggel nálam így nem igazán érte el, viszont fix 30 FPS-re sem akartam állítani mert még a legszebb Full HD-s grafikai beállítások mellett is többet bír jóval a PC-s konfig. Rendszerint egyébként az 50 FPS körüli szám folyamatos FPS módban, ám ha pl. katonaként, zsoldosként elhalálozunk, akkor a kameranézet átmegy TPS nézetbe ahol a még életben lévő csapattársainkat követetjük nyomon -ha szereténk-, ekkor azonban lazán esik az FPS szám 10-et, olykor akár többet is. Mivel azonban ekkor mi csak mint szemlélők vagyunk jelen az eseményeknek, nem igazán tartom zavarónak. Van ám egyébként olyan lehetőség is, hogy bizonyos idő elteltével az időközben elhalálozott társainkat újraéllesszük, ha közben a predator persze nem vadász le szintén. Ez voltaképpen abban merül ki, hogy el kell a térképen egy adott helyszínt érni (Anélkül, hogy a predator észrevenne minket, mert egyedül már ritka nagy mázli kell hogy egy predatort valaki elintézzen, plusz / vagy a predator kell tényleg nagyon béna.), ezen az adott helyszínen egy rádión kell segítséget, erősítést hívnunk, akik voltaképpen a korábban megpihent társaink lesznek megújult erővel. …A PC-s konfigomhoz, valamint a játék telejesítményéhez visszatérve még annyit, hogy egyik SSD-n sem volt éppenséggel elegendő szabad helyem ehhez a játékhoz, külső HDD-re telepítettem csak próba képpen, ám így sem hosszúak a töltési idők és pl. textúra hibával sem találkoztam még. Igazából még Full HD gameplay videókat sem okozott közben készítenem, ezeket a két Facebook oldaunkon megtalálhatjátok, jópárat már feltöltöttünk nektek oda.

Az egyetlen többjátékos játékmód, amit a játék jelenleg kínál, az bizony elég jól el van találva, remekül is kivitelezett, pl. a level desing hihetelen jó, bár egy két a Fireteam-el is megközelíthető dombot, kissebb sziklás hegyoldalt még eltudnék hozzá képzelni itt-ott. Nem vitás, hogy lehetne még jópár pofás térképpel feldobni ezt a játékmódot is.

Desktop Screenshot 2020.05.05 - 16.11.17.55
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 16.11.27.26
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 15.56.29.92
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 17.26.46.88
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 16.43.28.32
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 16.51.57.78
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 17.59.49.96
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 17.59.51.37
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 19.59.09.37
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.50.00.53
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.50.02.27
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 22.03.50.49
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 12.59.52.35
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 12.59.55.14
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 13.09.22.06
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 13.09.30.02
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 13.09.35.76
Desktop Screenshot 2020.05.06 - 16.38.01.100
Desktop Screenshot 2020.05.06 - 16.41.44.19
Desktop Screenshot 2020.05.06 - 16.41.45.25
Desktop Screenshot 2020.05.06 - 16.42.04.83
Desktop Screenshot 2020.05.06 - 22.32.10.38
Desktop Screenshot 2020.05.06 - 22.32.24.10
Desktop Screenshot 2020.05.06 - 22.32.28.96

A játék balanszára közel 40 órányi játék után sem lehet panaszom, mind a ragadozó, mind a zsoldosok szerepében érhet hihetetlen sikerélmény de rendkívüli pofára esés is.

Aki pl. a Call of Duty féle ragadozós élményre számítana, azoknak ez a játék rémálom lesz, mert ez a játék kőkeményen az első Predator filmre épít, ahogyan azt már egyszer fentebb említettük: zsoldosok még jó csapatmunka mellett is megizzadhatnak, illetve mind szépen, lassan, egymás után el is vérezhetnek a dzsungelben, ha méltó predator kerül az útjukba / talál idelyében a nyomukra.

– Írtó élvezetes Predatorként a játék, persze bizonyos karakter szint, valamint játékban szerzett tapasztalat felett. Minnél többet játszik vele a játékos, annál többet is szeretne vele, azaz igen addiktív tud lenni, ugyanis úgy level 30 után kezd a játék kibontakozni mindkét félnél: mind a predator, mind a zsoldos szerepében egyre több lehetőségünk nyílik, az újonnan megnyitott, hatékonyabb perkek (extra tulajdonságok, pl. halkabb járás), jobb gearsek (felszerlések, pl. extra lőszer a csapatnak) és classok (Osztályok, 4 osztály jelenleg a Fireteam esetében, úgy mint: becserkésző, rohamos, felderítő és támogató egységek) és fegyverek által, valamint pl. a fegyverek időközbeni felfejlesztése, hatékonyabbá tétele által. Nem is beszélve arról, hogy úgy 30-as szint környékén már a legügyetlenebb játékosnak is illik a játék írányításba is rendesen belerázódnia, mind a zsoldos, mind pedig a ragadozó oldalán játszva. Még a nagyon bénáknak is, mint amilyen pl. én is vagyok, igen. A fentebb leírt dolgokból gondolom lejön, hogy jó kis osztály-extra tuldajdonság-felszerelés-fegyver kombókat lehet összeállítani idővel, ami legjobban megfelel a mi kedvenc játékstílusaink számára.

Ez mind igaz a Predator esetében is: különféle classok, perkek, gearsek ott is megnyílnak előttünk szintlépéseink során és rendelkezésre állnak.

Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.23.54.35
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.23.58.43
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.35.53.50
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.35.55.42
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.38.20.16
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.38.21.45
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.00.52.60
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.02.52.80
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.02.58.96
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.03.03.02
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.03.03.93
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.03.05.26
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.03.21.68
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 20.03.25.86
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.21.43.66
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.21.52.48
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.22.02.63
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.22.07.88
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.22.17.07
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.22.23.12
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.22.27.100
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.21.29.93
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.21.34.36
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.24.12.10
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.24.14.95
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.24.17.89
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.24.24.83
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.24.29.23
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.24.40.79
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.24.46.17
Desktop Screenshot 2020.05.05 - 11.25.00.69

Remek skinek a játékban, kommandós arcfestéstől a cowboy kalapig bármit megtalálhatunk amire feltétlen szükségünk lehet a kedvenc zsoldos / predator karaktereink külső jegyeinek a személyre szabásához is. Megfelelő szintlépés után egyébként összesen 6 darab zsoldos karakterünket menthetjüjk le, valamint szintén 6 db kedvenc ragadozós összeállításunkat is bármikor gyorsan bedobhatjuk a játékba a lobby ideje alatt a játék, forduló tényleges kezdete előtt.

AZ A.I. ellenfelek buták mint a tök, viszont a dolgukat teszik, ennél több itt nem is kell tőlük. Amennyire visszamlékeszem, a legtöbb játékban azért véreztem el a Predator ellen, mert bár az A.I. tényleg nem egy zseni, viszont zajt tud okozni, illetve természetesen mi is az ellenük zajló védekezés/támadás közben. Ennyi elég is, hogy a viszonylag nagy térképen is egy valamennyire gyakorolott Predator a nyomunkra akadjon, meghalljon miket a távolból. Valmint mikor már a Predator is elkezd lesni ránk a fákról (vagy éppen mellettünk elosonva, ha ügyes), ő ellen próbálunk felkészülni, akkor még egyetlen buta A.I. is megtud jelenni igen bosszantó pillantatban. Szóval bár az A.I. ellenfél valóban távolról sem egy zseni de tökéletesen teszik a dolgukat, ami ugye mi is tehát ebben a játékban? Természetesen a figyelemünk elterélése, ha zsoldosok vagyunk. (Ez a figyelmünk elterelése a túlélésről a predator ellen elég ha csak 1-2 mp.-re történik ha pl. a predátor már lesben vár ránk, pl. csapdákkal, megfelelő fegyverrel, meg pl. már le is vagyunk sérülve esetleg…)

Illetve a figyelem felkeltését szolgálja elsősorban az A.I. ellenfél, ha predaroként mozgunk , játszunk a dzsungelben, hogy könnyebben, gyorsabban a főzsákmányokra, az igazi trófeákra, azaz a Fireteam tagjaira akadjon általuk.

-Voltaképpen a játék jelenlegi játékmódjában a feldatok szintén csak egy körítés mint az A.I. ellenfelek is, semmi nagyon ördöngős, a lényeg elvileg ugyanis mindig a Ragadozó és a Fireteam ádáz harca lenne, ahogyan annó a filmben is a zsoldosok feladata csak egy alibi volt arra hogy ott legyenek a megfelelő dzsungelben… 😉

– Zene, hangok, mind-mind adják a hangulatot alá nagyon, akárcsak mag a grafikai megvalósítás, meg maga a környezet, a dzsungel.

 Hát, dióhéjban ennyi lenne részünkről ez a teszt, az eredmény pedig értékelés szempontjából talán van aki számára már sejthető:

 A játék valahol 8 pont körül van 10-ből azon Predator rajongók számára akiknek az asszimetrikus multplayer játékmód élménye megfelel, kellően szórakoztató. A fentebb ismertett negatívumai miatt 8 pontnál többre nem igazán lehet egyenlőre értékelni egy 10-as skálán. Ám az összes gyengesége a Pradator: Hunting Groundns-nak voltaképpen teljes egészeben javítható lenne a jövőben a tartalom bővítése által, valamint pl. a szerverek további optimalizálásval, plusz 1-2 patchel még. Amennyiben az Illfonic folytatni fogja a játék támogatásást tehát a jövőben is, akkor akár egy 9/10 értékelést is kaphatna a célközönségétől simán.

…Akik nem multiplayer címre vágytak Predator név alatt, vagy pl. valami kifejezetten Predatort levadászós játékot reméltek -esetleg nem is Predator rajongók-, azoknak viszont ez a játék valószínűleg hamar a feledésbe fog merülni. Számukra ez a játék kb. max. egy 6/10-et érhet de mivel nem is ezt a játékot várták, nem is veszítettek tehát vele semmit.

 Ez a játék is kb. a 2010-es Alien VS. Predatorhoz hasonlóan még rengeteg hideget-meleget fog kapni, sokan hamar elfelejtik, ám lesz egy szilárd, HC réteg, akik évek múlva is nyúzni fogják, ebben egészen biztos vagyok.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s