A MAFIA után a középkor világába csöppenhetünk Daniel Vávra legújabb mesterműve által – Megjelent a Kingdom Come: Deliverance!

Dániel Vávra író és rendező (aki egyben természetesen a Warhorse Studios egyik alapító tagja is), ezúttal még messzebbre kalauzol minket a történelemben, így aztán a dobtáras géppisztolyokat, valamint -a ma már igencsak veteránnak számító- automobilokat ezúttal kardok és balták, íjak, valamint szebbnél szebb paripák váltják fel! A ruházatot pedig fényes, -vagy éppenséggel olykor kevésbé fényes- páncélzatok váltják fel. Legalábbis, ha nem egy nemesnek született (aki csak otthon vakargatja, amíg mások neki a földeket túrják), szerzetes, vagy pl. jobbágy paraszt az illető a játék világában, a korhű, középkori Bohémia földjén.

Azt azért érdemes még itt az elején leszögezni, hogy a MAFIA c. 2002-es PC játékkal ellentétben itt nem egy akció / kalandjátékról van szó, hanem egy nyitott világú (értsd: bármerre járhatsz, és kelhetsz), középkori világban játszódó, erősen történet orientált játékról, ahol TE, azaz a játékos hozhat meg ezernyi különféle döntést, ami aztán a játék világát, illetve annak viszonyát a játékoshoz döntően befolyásolja. Igen, a Kingdom Come: Deliverance tehát egy keményvonalas szerepjáték a javából!!!

Bár a KCD egy ízig-vérig RPG (Role-Playing Game, azaz szerepjáték), ahol bármerre bóklászhatnánk, valamint akár bármit megtehetnénk, mégsem tesszük túlzottan gyakran. Ennek igazán pofonegyszerű az oka(i): a történet, valamint a melléktörténetek cselekményei és azok szereplői is kellően lebilincselőek, érdekfeszítőek, így folyamatosan késztetést érzünk rá, hogy tovább haladjunk bennük.

A KCD utolsó megjelenés előtti videó előzetesét itt láthatjátok:

Kingdom Come: Deliverance – In Nomine Patris (EU)

 

Képekben – További rövid ismertető a játékról

 A Kingdom Come: Deliverance világa nem csak ránézésre, ábrázolásmódját tekintve realisztikus de a játékmenet is igyekszik erre minket mindig emlékeztetni!

 Ennyire RPG-ben már régen szívtam az elején sokat, kb. a GOTHIC I-II és III. rész elején tapasztaltam hasonlót, meg még kb. a Witcher játékok során. A Witcher játékok esetében viszont volt lehetőség a játékmenet könnyítésére a beállítások menüben. Itt viszont nincsen, szóval tényleg nem árt ügyelni, hogy mikor és kivel kerülhetünk konfliktusba.

 Szerencsénk van (+ az adott jártasságban kellő szinten vagyunk), akkor akár olykor ki is dumálhatjuk magunkat egy-egy kényesebb / veszélyesebb szituációból de erre nem igazán jó alapozni a KCD-ben, mivel pl. a “mezei” őrök is eléggé éberek, valamint türelmetlenek tudnak lenni velünk szemben… Aminek folytán könnyedén elhalálozhatunk többször is a játék során. 🙂

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

 Egyébként amikor éppen nem kell pl. nyúlcipőt húznunk a KCD-ben, akár a vidék részletességében, szépségében is gyönyörködhetünk picit. Úgy fest, hogy a CRYSIS után a CryEngine-nel végre ismét valami igazán maradandó, emlékezetes lett megalkotva.

 (Igen, egyben egy új benchmark progira is szert tettünk most a KCD-vel de nem erre gondoltam. :))

 Ami egyébként egészen jól moddingolható is, ügyesebb és ráérősebb modderek már a játék megjelenése után 1 nappal érkeztek a PC-s játékosok számára 1-2 ingyenes finomsággal, amik  pl.a játék világában való mégkönnyebb elmerülésünket segíthetik.

 Így pl. elérhető már a NEXUS oldalán a kevésbé illúzió romboló HUD/kijelző a játékban a modderek által. A célkereszt akár teljes eltüntetése sem lehetetlen a PC-s verzióban már. A játék mentési rendszere is adott pici szomorkodásra okot a megjelenése napján, nem mindenkinek nyerte el a tetszését az erősen limitált mennyiség de nem a PC-s játékosoknak. Nekünk már ugyanis erre is van orvosság. Aki pedig több cuccot szeretne magával cipelni / bezsákolni olykor, azoknak erre tessék. 😉 Csak aztán győzzük kinek eladni a sok kacatot! 🙂

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Elképesztő mennyiségű írásos dokumentáció, ismertető anyag is fellelhető a KCD kódexében, stílusosan, korabeli ábrázolási móddal meghintve természetesen.

20180215000404_1

 A kódex mellett persze pl. a karakterünk –Henry, a kovácsinas- (de a szereplőkről és a történetről majd inkább máskor bővebben, egy külön cikkben, itt most még igyekszünk minden spoilert kerülni, a főtörténet szálának felfedezését rátok hagyni) összes felszerelése, valamint külső és belső tulajdonságai jól áttekinthetőek, ami ugye egy RPG játékban eléggé fontos, jó dolog tud lenni. Még a lovunk is kap egy külön helyet, hiszen paripánk nem csak az utazásban (és csatában akár) segít de pl. rengeteg súlyt is képes levveni a vállainkról / lábainkról. Lovunk képességei, tulajdonságai is fejleszthetőek jobb jobb felszerelések beszerzésével, v. pl. Henry lovas képességeinek kitanulásával, fejlesztésével.

20180215125010_1

 A játék elképesztően részletgazdag nem csak a karakterfejlesztés, vagy a korhű ábrázolás terén de az egész világa teli van élettel. Ezért is nem szeretem pl. a TES V: Skyrim c. játékot felhozni példának a Bethesda-tól, bármilyen összefüggésben megemlíteni a KCD-vel, mert a Skyrim ugye fantasy játék de ezen felül sem hasonlít kb. semmiben sem a Kingdom Come: Deliverance-ra. A 2 játékban kb. annyi a közös, hogy mind a kettő kapható PC-re is, mindkettőben kell csatázni, valamint mind a kettő a nyitott világú szerepjáték kategóriába esik. Ennyi, kb. itt azonban a végére is értünk a főbb közös vonásaiknak. Viszont ha már mindenképpen szeretném a KCD-t egy már megjelent, 3D-s szerepjátékkal összehasonlítani, akkor arra sokkal jobb példa a GOTHIC c. játékok első 3 része a Piranha Bytes-tól, vagy a The Witcher c. játékok a CD Projekt RED-től. Miért is? Bár a Gothic és Witcher játékok is fantasy, akárcsak a The Elder Scrolls c. játékok, a Gothic és a Witcher világa sokkalta komorabb / felnőttesebb sok esetben, illetve a játékost is keményen büntetik ha rossz helyre merészkedik túl korán, mielőtt a játékos karaktere arra kellően fel lenne készítve, erősítve.

 Ez különösen igaz a GOTHIC 1. és 2. részére, valamint a Witcher 3-ra (Bár, ott már van pl. íránytű, stb., amik “fogják a játékos kezét” egy picit, a GOTHIC 1-2-vel ellentétben.), amik a Kingdom Come: Deliverance-hoz hasonlóan nem igazán fogják a játékos kezét, sokkal kevesebb “szájbarágós” segítséget kap a játékos -viszont helyette a felfedezéseinket, a jó megfigyelést, az NPC-k felkeresését és párbeszédek meghallgatását jutalmazza-, szinte bármerre mehetünk ezen  játékok világában ameddig a szemünk ellát a játékok leges legelejétől. A 2002-es GOTHIC I. volt egyébként, ahol tökéletesen tudtak a készítők egy nyitott világú, NPCk-től hemzsegő szerepjátékot a játékosok elé tárni úgy, hogy a játékosoknak nem kellet már minden házba / épületekbe, v. különféle területekre eljutnia ezernyi töltőképernyők bámulása mellett, ami a játék megszakításával, az illúzió, a jobb beleélés rombolásával járt volna ugye.

 A Skyrim ugye 2011.11.11-én jelent meg, 9 évvel a Gothic 1 után de ezt nem sikerült nekik megoldaniuk, így ott továbbra is töltőképernyők minimum százait láthatjuk egy-egy végigjátszás során.

 Na de hagyjuk is a Skyrimet (a maga formájában az is egy mestermű egyébként),

mert bár a KCD-ben a felfedezhető viág méretét tekintve talán kissebb, mint a Skyrim, viszont a tartalom tekintetében annál kevésbé! Köszönhető ez annak a vibrálóan változatos környezetének, valamint a rengeteg interakciós lehetőségnek a játék folyamán ebben a duzzadásig élettel teli világban!

 Erre is szokás mondani azt hiszem, hogy a kevesebb néha több.

 Szerencsére remek térkép + küldetés lista is taláható a KCD-ben, így könnyedén tájékozódhatunk, megtalálhatjuk az aktuális célunkat.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

 Igen, a játék végére remek botanikus is válhat akár belőlünk! 😀

 Bár ez nem fantasy játék, mint a Gothic, v. a Witcher, az alkímia tudománya bizonyos mértékben itt is jelen van. Gyógyitalokat, erő növelő szereket, illetve pl. különféle mérgeket és ellenmérgeket készíthetünk ezáltal a játékban.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

A főszereplőnk -akinek a sorsát mi írányitjuk a játék során-, Henry az ifjú kovácsfiú különféle kalandok és pl. mesterek, valamint nagy harcosok, “mezei” őrök és lovagok, valamint pl. szerzetesek és nemesek megismerése közben felnőtté válik. Hogy pontosan milyenné is, az csakis rajtunk múlik. Az biztos, hogy a szülei kegyetlen halála miatt érzett bosszúvágya nem egy könnyű teher, különösen ennyire fiatalon. Jajj, de mit is ígértem korábban? A játék történetét majd még egy picit jegelem, egy későbbi cikkre hagyom. 😉

 Mindenestre, aki a MAFIA c. játékot ismeri, az elhiheti, a történetre itt sem lehet panasz, hála Daniel Vávra elképesztően durvajó munkájának!

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Ó, azok a csendes, holdfényes nyári esték!

20180215131149_120180215131437_1

A Kingdom Come: Delivarance már megvárásolható

PC-re a Steam digitális “polcain”.

DWIQzxwX4AE6Z4g

Ezenfelül kapható dobozos / DVD kiadásban a PC-s verzió is,

kis hazánkban pl. az 576KByte-nál.

Ez a cikk csupán egy rövid ismertető, ajánló tőlünk

a Kingdom Come: Deliverance-hoz,

részletesebb értékeléssel, teszttel is érkezünk ezenfelül, hamarosan!

Észrevétel, bármilyen megjegyzés, esetleg egy kérdés a cikkel, v. az új oldallal kapcsban?

Akár itt is megírhatod nekünk, a Facebook profilodon keresztül.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s